הפיצה הטובה בעולם: LA PIEDRA הירושלמית דורגה כאחת מ-50 המובילות

מדריך הפיצות הנחשב TOP 50 PIZZA דירג היום את הפיצה מעיר הבירה כטובה בישראל ואחת מ-50 הטובות בעולם בקטגוריית "אסיה-פסיפיק" • זוהי הפעם הראשונה בה פיצרייה כשרה מככבת במדריך

פיצה נאפוליטנית. צילום: הילה דודאל

מדריך TOP 50 PIZZA, מגזין הפיצות הנחשב בעולם, קיים היום (שלישי) בטוקיו שביפן את טקס הדירוג של התחרות השנתית הנערכת במסגרתו. התחרות מדרגת את מיטב הפיצות ברחבי העולם. בתחרות השנה זכתה הפיצה של LA PIEDRA הירושלמית להיות הפיצה הטובה בישראל, ואחת מ-50 הפיצריות הטובות בעולם בקטגוריית "אסיה-פסיפיק". לה פיאדרה דורגה במקום ה-38 בתחרות. זוהי הפעם הראשונה בה פיצרייה מישראל מדורגת במדריך והפעם הראשונה בה פיצרייה כשרה מככבת בו.

הטקס ביפן, צילום: פרטי

במהלך האירוע היוקרתי, שקיבץ לתוכו את מיטב הפיציולואים מרחבי העולם, נקרא לבמה השף אבי סינקלר לקבל בשם הפיצרייה שבבעלותו ובשם שותפיו תעודה מהמדריך המכונה בקרב המומחים ״המישלן של הפיצות״. הוא קיבל במעמד זה גם חולצת שף של המדריך.

שף אבי סינקלר: ״אני מתרגש מהמעמד ומהאירוע המרשים. גאה ששותפיי ואני זכינו להכרה בינלאומית לאחר שנים של עבודה רבה ומאומצת, ולאחר תגובות רבות מצד לקוחותינו שמעריכים את ההשקעה הרבה בכל משולש ומגש. אנו שמחים על כך שפתחנו את הדלת לפיצריות מישראל להיכנס למגזין היוקרתי בשנים הבאות, כי בישראל ישנן פיצריות מעולות. מבטיח לכולם כי נמשיך לתת את הכבוד המירבי למאכל שאנו חיים, נושמים ואוהבים כל כך - הפיצה״.

לה פיאדרה דורגה במקום ה-38, צילום: פרטי

לה פיאדרה, מסעדת הפיצה הירושלמית, מפעילה שני סניפים בעיר הבירה ומציעה תפריט המכיל מגוון פיצות בשיטה הנאפוליטנית - טאבון אבן המובער על ידי טאבון עצים. כמו כן, מכיל התפריט מגוון מנות דוגמת פסטה בטאבון, סלט פנצנלה, ברולה חצילים וקנולי.

בשנת 2016 נפתח הסניף הראשון של המקום ברחוב אגרון בירושלים. השם LA PIEDRA נבחרעל ידי הבעלים כמחווה של השף, אבי סינקלר לאמו, ממוצא ארגנטינאי. משמעות השם היא "האבן", המייצגת את ליבה של הפיצרייה - באמצעות טאבון האבן במקום, המובער באמצעות עצים, מוכנות הפיצות בחום של מעל 400 מעלות במהירות, כיאה לשיטה הנאפוליטנית. הפיצות במקום מורכבות מחומרי גלם מובחרים וטריים. בעלי La Piedra יצאו לאיטליה שם בחרו תנור גדול ומובחר והביאו אותו לבית העסק בירושלים, לצידו איתרו לאחר בדיקות קפדניות, ספקים לחומרי הגלם האותנטיים שמלווים את תפריט הפיצרייה הכשרה הראשונה בירושלים בסגנון נפוליטני.

התפריט מציע מגוון פיצות מקמח איטלקי, תוך שימוש בבצק בתפיחה איטית במשך 24-36 שעות. התפריט נע בין מרגריטה קלאסית לפרשנויות שונות המשלבות גם טעמים מקומיים. בנוסף, במסעדה מגישים מנות נוספות מהמטבח האיטלקי כמו סופלי וקינוחים כמו קנולי כאשר כל המוצרים מוכנים במקום ובעבודת יד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר